Türkiye’nin yerli elektrikli otomobil markası Togg, 2024 yılını ciddi bir satış artışıyla kapatarak başarısını taçlandırdı. 2023 yılında 19 bin 583 adet T10X satan Togg, 2024’te bu rakamı 30 bin 93 adede yükseltti. Aralık ayında 5 bin 732 adetlik satış gerçekleştirilmesiyle yollardaki toplam T10X sayısı 49 bin 676’ya ulaştı. Bu, 2023’e göre yüzde 53,6’lık bir artışa işaret ediyor.
Yerlilik Oranı Yüzde 72’yi Geçti
Togg, yerli elektrikli otomobil pazarında da önemli bir eşik atlattı. İlk olarak Mayıs 2023’te T10X modeliyle piyasaya çıkan markanın yerlilik oranı yüzde 51 olarak açıklanırken, bu oran 2024 itibariyle yüzde 72’yi aştı.
Trugo ile Tüm Türkiye’de Şarj İmkânı
Togg, sadece otomobil satışıyla değil, şarj altyapısıyla da sektöre katkı sağlıyor. Trugo iş birliğiyle 81 ilde 842 adet hızlı DC şarj cihazı ve 1684 soket ile genşi bir ağ oluşturan Togg, AC şarj istasyonlarının sayısını da 363’e yükseltti.
Dijital Alanda Büyük Yatırım
Togg’un dijital platformu Trumore, 2 milyondan fazla kullanıcıya ulaşarak önemli bir başarıya imza attı. T10X modelini dijital sanat galerisine dönüştüren Mode Art ise platformda en çok indirilen uygulama oldu. Kullanıcılar yıl boyu “Kelime Yansıt”, “TRT Bil Bakalım”, “Kelime Avı” ve “Okçu” gibi oyunlarla Trumore deneyimini zenginleştirdi.