Formula E’de Yarış Ortası Şarj Dönemi Başlıyor: 30 Saniyede %10 Şarj!

Cidde E-Prix'inde Devreye Alınacak

Formula E, uzun süredir beklenen yarış ortası şarj sistemini hayata geçiriyor. “Pit Boost” adı verilen bu yenilik, araçlara sadece 30 saniyelik bir pit stop ile %10 ek pil kapasitesi (yaklaşık 4 kWh) sağlayacak. Sistem, 14-15 Şubat’ta Suudi Arabistan’da düzenlenecek Cidde E-Prix’inde ilk kez kullanılacak.

600 kW Şarj Teknolojisiyle Hayata Geçirildi

Yarış ortasında şarj teknolojisi, Formula E’nin 2022’de tanıttığı “Gen 3” araçlarında kullanılan 600 kW’lık rejeneratif frenleme kapasitesiyle mümkün hale geldi. Bu teknoloji, Formula E araçlarını 30 saniyede etkileyici bir şekilde şarj edebiliyor. Karşılaştırıldığında, piyasadaki en hızlı şarj olan elektrikli araçlardan biri olan Hyundai Ioniq 5, %10 şarj için yaklaşık 2,5 dakikaya ihtiyaç duyuyor.

Yeni Strateji ve Daha Heyecanlı Yarışlar

Yarış sırasında tüm pilotlar için “Pit Boost” zorunlu olacak. Bu durum, yarış stratejilerini yeniden şekillendirecek ve rekabeti artıracak. Pilotlar, şarj için en doğru zamanı seçerek avantaj sağlamaya çalışacak. FIA yetkilileri, bu yeniliğin Formula E’ye hem stratejik derinlik hem de izleyici açısından heyecan katacağını belirtiyor.

Gecikmenin Sebebi: Güvenlik ve Altyapı

Yarış ortası şarj sisteminin devreye alınması planı, ilk olarak 2023 sezonunun ortasında hayata geçirilmek istenmiş, ancak güvenlik kontrolleri ve geçici pistlerde altyapı kurulumunun zorlukları nedeniyle ertelenmişti. Formula E yetkilileri, yapılan testlerin ardından sistemin artık hazır olduğunu duyurdu.

Formula E’nin Tarihçesi ve Gelişimi

2014 yılında başlayan Formula E yarışları, başlangıçta iki otomobil ile gerçekleştiriliyordu. Sürücüler, yarış ortasında şarjı biten araçlarını değiştirerek devam ediyorlardı. 2018’de “Gen 2” araçların tanıtılmasıyla birlikte daha büyük bataryalar kullanıldı ve araç değişimi gereksinimi ortadan kalktı. Şimdi ise “Pit Boost” ile elektrikli yarış teknolojisinde yeni bir dönem başlıyor.

Daha Heyecanlı Yarışlar Yolda

Bu sistem, Formula E’yi diğer motor sporlarından ayıran bir yenilik olarak görülüyor. Yarış sırasında şarj etme zorunluluğu, stratejiye dayalı geçişlere, daha yakın mücadelelere ve izleyici için daha heyecan verici anlara sahne olacak.

Exit mobile version