Ford Avrupa’da 4.000 Kişilik İş Gücü Azaltımına Gidiyor
Ford Motor Company, Avrupa operasyonlarında 4.000 kişilik iş gücü azaltımı yapacağını duyurdu. Bu karar, şirketin Avrupa’daki toplam çalışan sayısının yüzde 14’ünü etkilerken, kesintilerin büyük bir kısmı Almanya ve Birleşik Krallık’taki çalışanları kapsayacak. Diğer Avrupa ülkelerinde ise “minimal düzeyde” iş gücü azalması planlanıyor.
Şirketin bu adımı, küresel elektrikli araç (EV) pazarındaki yavaşlamanın etkisiyle geldi. Hükümetlerin sübvansiyonları sona erdirmesi ve ekonomik belirsizlikler, otomotiv devlerinin stratejilerini yeniden gözden geçirmelerine neden oluyor.
Üretim Tahminleri Düşürüldü
Ford ayrıca, Almanya’nın Köln kentindeki fabrikasında üretilen Explorer ve Capri elektrikli araçlarının üretim tahminlerini düşürdüğünü açıkladı. Köln fabrikası, Ford’un Avrupa’da 2030 yılına kadar tamamen elektrikli araçlara geçiş hedefinde merkezi bir rol oynuyor. Ancak, piyasa dinamikleri ve rekabet baskısı, bu planların gözden geçirilmesini zorunlu kıldı.
Son beş yıl içinde Ford, Avrupa’daki iş gücünü yüzde 35 oranında azalttı ve sadece geçtiğimiz yıl 3.800 kişiyi işten çıkardı.
Çin Rekabeti ve Zorluklar
Ford’un Avrupa’da yaşadığı sıkıntılar arasında, Çinli otomotiv üreticilerinin artan etkisi de önemli bir faktör olarak öne çıkıyor. Çin’den ithal edilen uygun fiyatlı elektrikli araçlara karşı Avrupa Birliği’nin yeni gümrük tarifeleri getirmesi, piyasadaki rekabeti daha da kızıştırdı. Ford CEO’su Jim Farley, Çin’in uygun fiyatlı elektrikli araç üretimindeki başarısını anlamak için Xiaomi SU7 modelini birkaç hafta boyunca test ettiğini belirtti.
Ford CFO’su John Lawler, Almanya ve Avrupa genelinde elektrikli araçların benimsenmesini hızlandıracak daha güçlü bir politika çerçevesine ihtiyaç duyulduğunu vurguladı. Lawler, “Şarj altyapısına kamu yatırımları, tüketicilere yönelik teşviklerin artırılması, üreticiler için maliyet avantajlarının sağlanması ve CO2 uyum hedeflerinde daha fazla esneklik gibi unsurlar olmadan Avrupa’da e-mobiliteyi ilerletmek mümkün değil” dedi.
EV Pazarında Gerileme
Almanya’da elektrikli araç satışları, 2024 yılı Temmuz ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 37 oranında düştü. Alman hükümetinin yeni elektrikli ve hibrit araç alımlarında sunduğu yaklaşık 6.000 Euro’luk teşvik programını sonlandırması, bu gerilemenin başlıca nedenlerinden biri olarak gösteriliyor.
Öte yandan, Ford’un Avrupa’daki pazar payı, 2023 yılının ilk dokuz ayında yüzde 4,1’den 3,3’e geriledi.
Ford’un zorluklarla dolu bu dönemde üretim ve stratejilerini yeniden şekillendirme çabası sürerken, Avrupa’daki elektrikli araç pazarının geleceği merak konusu olmaya devam ediyor.